Reklama na Facebooku – przewodnik dla początkujących. Cz. I

0
257

Facebook zapewnia innym firmom ogromne możliwości reklamowe. Jednak nie każdy je zna i potrafi z nich korzystać. W poniższym artykule przedstawiamy podstawy sprawnego i bezpiecznego prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku.

Reklama na Facebooku krok po kroku

Krok #1: Dodanie metody płatności

Za kampanię na Facebooku możemy zapłacić na trzy sposoby: podając dane do karty kredytowej, wykorzystując kupon promocyjny na Facebooka lub poprzez PayPal

Gdy potwierdzisz daną metodę płatności, to Twoim oczom ukażą się cztery zakładki:

Przegląd konta – podsumowanie wszystkich Twoich dotychczasowych kampanii wraz ze statystykami i kwotą, jaką za daną reklamę zapłaciłeś. 

Kampanie – zakładka w której tworzysz różne cele dla kampanii reklamowych.

Zestawy reklam – jest to zakładka, w której decydujesz o grupie docelowej, budżecie, umiejscowieniu reklam i harmonogramie.

Reklamy – czyli już konkretnie grafika, która jest reklamą posta.

Krok #2: Wybór celu kampanii

W tym kroku wybierasz cel, w jakim tworzysz kampanię. Możesz określić, co chcesz dzięki kampanii osiągnąć, wybierając jeden z poniższych celów:

Rozpoznawalność marki – Jako firma płacisz za każde 1000 wyświetleń Twojej reklamy. Wyświetlana jest ona użytkownikom, którzy według algorytmu Facebooka są najbardziej zainteresowane produktem. 

Zasięg – Tu także płacisz za każde 1000 wyświetleń, jednak w odróżnieniu od ‘rozpoznawalności marki’ częstotliwość wyświetlania reklamy na jednego odbiorcę jest mniejsza. Sam ustalasz kwotę, jaką chcesz zapłacić za 1000 wyświetleń oraz liczbę kontaktu odbiorcy z reklamą. To oznacza, że możesz wybrać, ile razy w ciągu tygodnia jeden odbiorca ma zobaczyć Twoją reklamę. 

Ruch – Jeden z najczęściej wybieranych celów. Kliknięcie reklamy przez użytkownika spowoduje przekierowanie go na stronę internetową Twojej firmy. 

Aktywność – Dzięki tej opcji zwiększ liczbę reakcji, komentarzy oraz udostępnień reklamowanego posta. 

Pozostałych opcji tłumaczyć nie trzeba, są to: instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów, konwersje, sprzedaż katalogu produktów i wizyty w firmie.

Krok #3: Wybór grupy docelowej

Lokalizacja – Wybierasz kraj, województwo lub miasto, w którym mieszkają użytkownicy, do których ma trafić Twoja reklama. Tutaj jest jednak mały haczyk, bo jeśli ktoś zadeklarował na Facebooku, że mieszka w Katowicach, a od kilku miesięcy przebywa w Warszawie, to niestety wciąż będą wyświetlały mu się reklamy kierowane do odbiorców mieszkających w Katowicach. Jeśli pobawisz się opcją mapy, to możesz zaznaczyć konkretny obszar wyświetlania reklamy pinezką i wybrać, czy reklama ma się wyświetlać osobom, które w danym miejscu mieszkają, czy osobom, które je niedawno odwiedziły. 

Wiek, płeć i język – Tutaj znaczenie ma, jaką firmę prowadzisz. Jeśli salon kosmetyczny, to reklamę skierujesz do kobiet, jeśli chcesz promować zabiegi odmładzające, to ustawisz widoczność dla użytkowniczek powyżej 50 roku życia. Opcja wyboru języka jest przydatna, jeśli prowadzisz na przykład szkołę językową i chcesz dotrzeć do ukraińców z reklamą nauki języka polskiego. 

Szczegółowe opcje targetowania – No i tutaj się zaczyna zabawa, ponieważ tych opcji jest mnóstwo. Tutaj w wyborze pomoże Ci opcja Audience Insight z Mendażera Firmy na Facebooku. Sprawdzisz tam, co interesuje Twoich obecnych odbiorców, jaki mają stan cywilny itd. Na tej podstawie możesz wybrać, według jakich opcji ma być targetowana Twoja kampania.

Połączenia – Przydatna opcja jeśli chcesz wyłączyć reklamę dla już obecnych fanów Twojej strony lub skierować ją do ich znajomych.

W drugiej części poradnika dla początkujących użytkowników reklam na Facebooku skupimy się między innymi na umiejscowieniu reklamy, czasie trwania kampanii czy tworzeniu kreacji. 

Zdjęcia: Unsplash.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here