Reklama na Facebooku – przewodnik dla początkujących. Cz. II

0
450

Dzięki kampaniom reklamowym na Facebooku w łatwy sposób dotrzesz do nowych potencjalnych klientów, zwiększysz sprzedaż i rozwiniesz swoją działalność. W poprzedniej części artykułu wyjaśniliśmy jak wybrać cel kampanii oraz grupę docelową. Dzisiaj rozjaśniamy kolejne kroki tworzenia reklamy na Facebooku.

Krok #4: Ustalenie umiejscowienia reklamy

Tutaj opcje są dwie, albo pozwalasz Facebookowi samemu zdecydować, gdzie wyświetli Twoją reklamę, albo sam wybierasz, gdzie ma to zrobić.

Jeśli tworzysz reklamę w Menedżerze Reklam, to możesz skierować reklamę na Facebooka, Instagrama lub na Audience Network. Jest to sieć reklamowa należąca do Marka Zuckerberga

Krok #5: Opłaty i czas trwania 

Budżet – Masz do wyboru opcję całkowitego lub dziennego. W całkowitym ustalasz określoną kwotę środków jakie, chcesz maksymalnie wydać w ciągu całej kampani. Analogicznie tak samo to działa w przypadku budżetu dziennego, ustalasz maksymalną kwotę do wydania na reklamę w ciągu jednego dnia.

Harmonogram – Tu trzeba uważać, ponieważ jeśli wybierzesz opcję wyświetlania reklamy w sposób ciągły i zapomnisz o wyłączeniu jej na przykład po tygodniu… To może się okazać, że zanim sobie przypomniałeś, Facebook pobrał już z Twojego konta niezłą sumkę. 

Optymalizacja pod kątem wyświetlania reklamy – Tutaj opcji jest kilka. Możesz wybrać CPC, czyli koszt za kliknięcie reklamy i to jest opcja dobra, przy grupie odbiorców od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy osób. Jeśli jednak Twoja grupa docelowa ma maksymalnie kilka tysięcy osób, to lepszą opcją będzie optymalizacja pod wyświetlenia, czyli jak najczęstsze wyświetlanie reklamy. Przy planowaniu długotrwałej reklamy, przynajmniej kilkutygodniowej, to proponujemy wybrać optymalizację pod unikalne wyświetlenia. Oznacza to, że jeden użytkownik zobaczy Twoją reklamę raz dziennie. 

Reklamy na Facebooku są wyświetlane w systemie licytacyjnym. Oznacza to, że ta która jest w danej chwili najdroższa, to ta zostanie wyświetlona. Jednak bardzo uczciwe ze strony serwisu jest to, że czasem kliknięcie reklamy przez użytkownika będzie kosztowało mniej, niż ustaliłeś. Dzieje się tak wtedy, gdy nie ma zbyt dużo kampanii skierowanych do wybranej przez Ciebie grupy celowej. Musisz jednak mieć na uwadze to, że cena, którą ustalasz w Menedżerze Reklam, jest cenną netto, a z konta zostanie pobrana cena brutto. Wszystko to zostanie wyszczególnione w fakturze, którą możesz pobrać w Menedżerze. 

Typy wyświetlania i planowanie wyświetlania są opcjami bardziej zaawansowanymi. Ich koszt jest wyższy z tego względu, że umożliwiają wyświetlanie reklam w wybranych przez nas godzinach. Sprawdza się to jednak głównie przy Real Time Marketingu

Krok #6: Tworzenie kreacji reklamowej

Inaczej mówiąc, chodzi o aspekt wizualny Twojej reklamy. Jest ważny czynnik, który zadecyduje o tym, czy Twoja reklama przyniesie zamierzone skutki, czy nie. Jeśli jest post, który zyskał większe zainteresowanie fanów, to od razu podpowiadamy, że warto go wypromować za pomocą reklamy. Jeśli jednak chcesz stworzyć nową kreację, to jest na to kilka opcji:

Karuzela – Czyli jedna reklama i rozwijana ‘rolka’ kilku grafik. 

Pojedynczy obraz – Tutaj możesz wybrać do 6 grafik, które będą się na zmianę pokazywały jako reklama. Rozmiar, jaki powinna mieć każda z grafik, to 1200x628px.

Pojedynczy film – Działa tak samo jak opcja wyżej, na Facebooku reklama może mieć nawet 60 minut, jednak na Instagramie maksymalnie 60 sekund. Film powinien mieć format 16:9.

Pokaz slajdów – Jak sama nazwa wskazuje, reklama jest wyświetlana w formie pokazu slajdów. Ważne, żeby grafiki były posegregowane w kolejności od najistotniejszych. 

Kolekcja – Tu możesz mieszać ze sobą grafiki i wideo. Jest to format bardzo przyjazny urządzeniom mobilnym. 

Wady i zalety reklamy na Facebooku

Na Facebooku istnieje niestety wiele fałszywych kont, więc niesie to ze sobą ryzyko pozyskania nieprawdziwych fanów strony i może to ograniczać widoczność reklamy do mniejszej ilości osób. Z tego względu ważne jest odpowiednie targetowanie reklamy. Mimo wszystko Facebook Ads docierają do szerokiego grona osób, szczególnie do bardziej uściślonych grup odbiorców. 

Narzędzia mierzące efektywność reklam ułatwiają dokładniejszą ich analizę, planowanie i docieranie do określonych osób. Pomimo że te narzędzia są proste, to niewłaściwe promowanie postów może się okazać nieskuteczne i marnotrawstwem pieniędzy. Podobnie jest w przypadku narzędzia o nazwie Power Editor. Jest ono dużo bardziej zaawansowane i dużo skuteczniejsze. Niestety o wiele trudniejsze w obsłudze, przez co jeden błąd może nas kosztować wiele pieniędzy.

Zdjęcia: Pixabay.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here