Jak zarządzać młodymi pracownikami

0
541

Zarządzanie ludźmi to bardzo pożądana umiejętność każdego dobrego menadżera. Profesjonalny i współpracujące ze sobą zespół, bez względu na dział, jest najważniejszą stroną każdej firmy. Dlatego umiejętność dobrego prowadzenia młodego i mało doświadczonego zespołu jest tak ważna.

Ludzie

Każdy biznes, to przede wszystkim ludzie. Zarządzając nimi musisz wyciągnąć z każdego z nich wszystko, co najcenniejsze, ponieważ każdy z zespołu jest dobry w różnych sferach. Dlatego tak ważne jest sprawienie, by razem stworzyli unikalny i uzupełniający się zespół. Zgrana grupa to podstawa, o czym każdy członek musi wiedzieć od samego początku. Jednak by osiągnąć taki efekt, zespół musi być odpowiednio zarządzany na każdym etapie pracy.

Zaufanie

Bez względu na to, od jak długiego czasu dany pracownik jest częścią grupy, powinieneś obdarzyć go zaufaniem. Nawet jeśli prosi o pomoc innych, nie możesz tego piętnować, ponieważ jeżeli to robi, to znaczy, że mu zależy i chce się nauczyć czegoś nowego. Poza tym sprawi to, że współpraca między pracownikami skoczy na kolejny poziom, tworząc w ten sposób zgraną grupę. Nie powinieneś też ograniczać innych i działać według schematu. Jeżeli raz na jakiś czas dasz swojemu zespołowi wolną rękę, może to zaowocować masą nowych i kreatywnych pomysłów.

Nagradzanie

Wiadomo, że zadowolony pracownik, to dobry pracownik. Dlatego pamiętaj, żeby nie zapominaj o nagradzaniu członków swojego zespołu za dobrze wykonaną pracę. Czasami wystarczy pochwała, aby pokazać swój stosunek do ich pracy i uznanie z Twojej strony za to, co robią. Nawet mały gest, może sprawić, że cała grupa poczuje większy komfort i dzięki temu każdy z członków poczuje się doceniony, a praca będzie efektywniejsza.

Stawiaj realne wymagania 

Pamiętaj, żeby nie wymagać więcej, niż dana osoba jest w stanie zrobić. Jeśli ktoś nie jest na tyle kompetentny, by sobie poradzić z zadaniem, wyślij go np. na kursy lub szkolenia, by mógł zdobyć potrzebną wiedzę. Dzięki temu Twój zespół nie tylko zyska kolejnego wyspecjalizowanego pracownika, ale również będzie działał sprawniej.

Rozwiązuj problemy

Jako na głównodowodzącym zespołu, ciąży na Tobie wielka odpowiedzialność, dlatego powinieneś dbać o dobrą atmosferę w grupie. Musisz nauczyć się, w jaki sposób rozwiązywać spory. Ważne jest, to żeby zakończyć go w jak najkrótszym czasie, ponieważ im dłużej będziesz z tym zwlekać, tym konflikt może mieć gorszy skutek i z czasem tylko się nawarstwiać. Musisz mieć świadomość tego, że spory będą się pojawiać, ale ważne jest, żeby je umiejętnie i jak najszybciej rozwiązywać.

Krytyka

Choć ważne jest, aby chwalić pracowników, nie zapominaj o krytyce, jeśli ktoś zrobi coś źle. Jednak pamiętaj, żeby była to konstruktywne zwrócenie uwagi. Niech osoba, którą upominasz wie, za co jest krytykowana i jak może naprawić swój błąd, bądź w jaki sposób następnym razem ma do niego nie doprowadzić.

Określ plan grupy

Pamiętaj, żeby każdy z członków grupy wiedział, jakie jest jego dokładnie zadanie, co powinien robić i do czego dąży cały zespół. Brak określenia konkretnego planu, może doprowadzić do chaosu, a on może prowadzić do nie zrealizowania powierzonego zadania. Pozwól każdemu na zaprezentowanie swojej koncepcji, prowadźcie dyskusje na ten temat, zróbcie debatę. Dzięki temu zespół poczuje się doceniony i pewniejszy swojej pracy.

Rozliczaj z powierzonych poleceń

Rób to na bieżąco, by każdy z członków grupy wiedział, że nie może pozwolić sobie na lenistwo oraz żeby widzieli sens w wykonanej pracy. Jednak nie zapominaj przy tym o konstruktywnej krytyce, jeśli zajdzie taka potrzeba lub odpowiedniej pochwale za dobrze wykonane zadanie.

Połącz grupę

Jak wiadomo, zgrany zespół pracuje o wiele efektywniej, dlatego staraj się jak najbardziej scalać także poza pracą. Możesz np. zabrać całą grupę na jedzenie. Jeśli wszyscy członkowie zespołu będą czuli do siebie sympatię, o wiele lepiej i sprawniej będzie im się ze sobą pracowało, co przełoży się na efekty.

Zdjęcia: Pexels.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here