Jak promować firmę w Internecie?

0
306

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu i trudno nie zgodzić się z tym powiedzeniem. W końcu bez niej nawet najlepszy produkt czy usługa może nie dotrzeć do potencjalnych klientów. Co więc zrobić, żeby jak najlepiej wypromować swoją działalność w Internecie?

Strona internetowa – nasz adres w sieci

Pierwszym krokiem bez wątpienia jest stworzenie własnej strony internetowej. Dzięki temu informacje o firmie są o wiele łatwiej dostępne, a także zyskują na wiarygodności. Nasz potencjalny klient powinien móc znaleźć tam przede wszystkim dane kontaktowe oraz ofertę. Jest to także świetnie miejsce do pochwalenia się dotychczasową działalnością. W zależności od branży możemy umieścić na naszej stronie portfolio, certyfikaty czy zaświadczenia o odbytych szkoleniach i kursach. Jeśli mamy taką możliwość to warto umieścić tam też referencje i opinie otrzymane od wcześniejszych klientów. Strona internetowa to także świetne miejsce, aby dać się jeszcze lepiej poznać naszym potencjalnym klientom. Jaka jest historia naszej firmy? Dlaczego zdecydowaliśmy się ją założyć? Jakimi ideałami się kierujemy i co jest naszą misją? Odpowiedzi na te pytania sprawią, że odwiedzający będą mieli okazję nawiązać z nami swego rodzaju nić porozumienia. Ciekawą formą zaprezentowania się klientom jest także przedstawienie pracowników firmy lub chociaż dodanie wspólnego zdjęcia zespołu.

Blog firmowydlaczego warto?

Skoro nasza strona internetowa jest już gotowa, możemy pójść o krok dalej i zacząć prowadzić firmowego bloga. Jest to specjalne miejsce na naszej stronie, w którym na bieżąco powinny pojawiać się artykuły powiązane z branżą, w której działamy. Najczęściej są to teksty z poradami, pomysłami i inspiracjami związanymi z naszą ofertą. O co dokładnie chodzi? Wyobraźmy sobie, że prowadzimy salon fryzjerski. Na naszym blogu firmowym mogą pojawiać się więc artykuły o najnowszych trendach czy porady dotyczące codziennej pielęgnacji włosów. Dzięki temu pokażemy się potencjalnym klientom jako eksperci w swojej dziedzinie. Z perspektywy marketingu internetowego, jest to także świetny sposób na dotarcie do nowych klientów, którzy szukając odpowiedzi na swoje pytania, trafią na naszą stronę. Warto pamiętać o tym, żeby wpisy pojawiały się regularnie i zawierały słowa kluczowe, co zwiększa szanse na pojawienie się wpisu w wynikach wyszukiwania.

Nasz przyjaciel Google

Wyszukiwarka to miejsce, dzięki któremu nasza strona dociera do klientów. Powinniśmy więc zrobić wszystko, żeby informacji na nasz temat pojawiało się tam jak najwięcej. Pierwszym krokiem w tym kierunku powinno być dodanie wizytówki firmy. Dzięki temu podstawowe informacje i dane kontaktowe są jeszcze bardziej dostępne. Powinniśmy zadbać o to, żeby znalazł się tam adres, telefon kontaktowy, odnośnik do strony internetowej i godziny otwarcia. Powinno być to także miejsce, w którym będziemy na bieżąco odpowiadać na pytania zadane przez potencjalnych klientów, a także reagować na pozostawiane przez nich opinie. Oczywiście musimy dbać o to, aby dane wyświetlane w tym miejscu były zawsze aktualne. Ważnym szczegółem, o którym nie powinniśmy zapomnieć jest dodanie firmy do Google Maps. Dzięki temu na mapie pod wskazanym adresem pojawi się informacja o naszej firmie, a klienci chcący skorzystać z nawigacji, aby do nas dotrzeć, nie będą musieli szukać całego adresu – wystarczy, że wpiszą nazwę firmy.

Firma a media społecznościowe

W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie promowanie firmy bez obecności na portalach społecznościowych. Jest to najlepsze miejsce, aby docierać do nowych klientów i utrzymywać kontakt z dotychczasowymi – reagować i odpowiadać na ich komentarze dotyczące naszej działalności, informować o nowościach w ofercie, promocjach oraz tym, co dzieje się w naszej firmie. Social media są idealnym miejscem na pokazanie się od luźniejszej strony. Warto używać emotikonek i używać mniej formalnego języka. Jeśli to, co publikujemy będzie interesujące, klienci z chęcią będą obserwować nasze profile. Bardzo ważne jest, aby posty pojawiały się regularnie. Dla wielu klientów media społecznościowe to synonim błyskawicznej i bezpośredniej komunikacji, więc powinniśmy jak najszybciej odpowiadać na wiadomości otrzymane za pośrednictwem Facebooka czy Instagrama.

Konkurencja w niemal każdej branży jest duża, ale dzięki możliwościom, które daje nam Internet o wiele łatwiej jest znaleźć odpowiedź na pytanie jak dotrzeć do nowych klientów. Świat się zmienia, więc nasza firma powinna za nim nadążyć.

Zdjęcia: Unsplash.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here