Grupa One-2-One
Polish English m.one2one.pl
Mobilne flagi Tyskie / czerwiec 2008

Projekt Mobilne Flagi Tyskie wkomponowuje się w szerszą strategię promocyjną marki związanej z dotarciem do targetu interesującego się piłką nożną (projekt Flagi Tyskie). Znaczące wykorzystanie kanału mobilnego w komunikacji podyktowane było koniecznością totalnego i interaktywnego dotarcia do konsumentów piwa Tyskie.

Klient: Kompania Piwowarska S.A., producent piwa marki Tyskie (nr 1 w Polsce)
Termin realizacji: czerwiec 2008

Działania komunikacyjne projektu Flagi Tyskie prowadzone były w okresie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.

Gra reprezentacji Polski wywołuje wśród kibiców ogromne emocje. Swoje przywiązanie do narodowego teamu można było zamanifestować wywieszając w oknie lub przed domem biało - czerwoną flagę (w barwach narodowych), którą można było otrzymać kupując zestaw piwa Tyskie! Podczas gry Polaków fasady domów obwieszone były biało-czerwonymi flagami!

Projekt Mobilne Flagi Tyskie wkomponowuje się w szerszą strategię promocyjną marki związanej z dotarciem do targetu interesującego się piłką nożną (projekt Flagi Tyskie). Znaczące wykorzystanie kanału mobilnego w komunikacji podyktowane było koniecznością totalnego i interaktywnego dotarcia do konsumentów piwa Tyskie.
Mobilny gadżet jakim jest możliwość stworzenia własnej spersonalizowanej tapety - biało-czerwonej flagi w telefonie komórkowym wyzwala dodatkowe emocje i buduje wizerunek marki będącej zawsze blisko kibica reprezentacji Polski.
Komunikacja przez SMS zakłada realizację dwóch pozornie przeciwstawnych celów: masowości przekazu, a także (co jest szczególnie ważne) przekaz ma znamiona personalizacji - komunikat został dostarczony na osobisty telefon komórkowy.
Dodatkowym celem marketera było podkreślenie zaangażowania marki Tyskie w sponsoring trenera i Reprezentacji Polski.

Mechanizm

Po wejściu przez użytkownika telefonu komórkowego na podany link na stronie Lite, użytkownik po wpisaniu własnego imienia bądź pseudonimu i kliknięciu przycisku “Stwórz tapetę” otrzymywał możliwość pobrania tapety do jego telefonu komórkowego, zawierającej flagę TYSKIE opatrzoną jego własną wpisaną chwilę wcześniej treścią, np. imieniem.
Następnego dnia do osób, które z różnych powodów nie pobrały na telefon komórkowy personalizowanej tapety wysłany został SMSem link do pobrania tapety zawierającej zunifikowaną flagę TYSKIE.

Efekty

Odnotowany wskaźnik liczby pobranych wszystkich tapet w całym projekcie (1.706) względem bazy numerów telefonów komórkowych (14.068) wyniósł powyżej: 12%
Odnosząc ten wskaźnik do wyników uzyskiwanych w innych kanałach komunikacji bezpośredniej (np. Internet) można uznać za wysoki.
Miarą sukcesu tego rodzaju komunikacji jest również aktywność dodatkowa, z którą można się było zetknąć, a mianowicie na drodze wymykającego się spod kontroli marketera i agencji mechanizmowi, część użytkowników serwisów społecznościowych umieszczała personalizowaną tapetę na telefon komórkowy również w Internecie w miejscu przeznaczonym tradycyjnie na zdjęcie, czy podobiznę.

Przykład: największy w Polsce serwis społecznościowy “Nasza-Klasa” (11 milionów użytkowników) - fani Reprezentacji Polski za pomocą telefonów komórkowych przesyłali swoją spersonalizowaną tapetę Flagi Tyskie umieszczając ją w swoim profilu, pokazując tym samym wsparcie dla polskich piłkarzy!


Zastrzeżenia prawne | © One-2-One S.A.